Melody O'Hair

Skip to content

Advanced search
  • Quick links
    • Unanswered topics
    • Active topics
    • Search
  • FAQ
  • Login
  • Register
  • Home Board index
  • Search

French angora rabbit

Wool and sweater related discussions.
Post Reply
Advanced search
4 posts • Page 1 of 1
xuodid2
Top Member
Top Member
French angora rabbit

Post by xuodid2 » Fri Sep 16, 2016 6:32 am

Hello. I'm really disappointed. After a vidéo in 2013 who show sad conditions of rabbits angora in China, it's now à same vidéo in my country France. It's inbelivable, they live all their life in smal box and each 6 month, it's the torture of lifting hairs until the blood while the rabbit shouts . A so beautiful soft and sexy wool coming from animal pain it's terrible because it's possible to get it simply in cut hairs like for wool sheeps or mohair goats (probably they don't do it because they loose some cm of hair)
Now I belive it's better to buy mohair sweater. Goat live in better condition as we know!
Women in soft wool are my fantasm but not in these conditions...
Salut. Je suis écœuré. Après la vidéo sur l'épilation dès lapins angora en Chine en 2013, voilà que se sont les éleveurs de mon pays, la France qui se font épinglé pour ses mêmes conditions d'épilation. Déjà, ses pauvres lapins passent leur vies dans dans de petits clapiers individuels et tous les 6 mois, ils passent à l'épilation jusqu'au sang dans les cris de douleur. Penser qu'une laine aussi belle,douce et sexy provient de la souffrance de ces animaux, me paraît intolérable. Tout cela apparement pour gagner en longueur par rapport à une tonte comme sur les moutons. Je pense qu'il vaut mieux acheter du mohair car en principe les chèvres qui en produisent vivent de meilleures conditions...
Les femmes vêtues de douces laines sont mon fantasme mais pas à n'importe quel prix.
sexe,beauté,douceur

xuodid2
Top Member
Top Member
Re: French angora rabbit

Post by xuodid2 » Sat Sep 17, 2016 2:22 pm

[quote="xuodid2"]Hello. I'm really disappointed. After a vidéo in 2013 who show sad conditions of rabbits angora in China, it's now à same vidéo in my country France. It's inbelivable, they live all their life in smal box and each 6 month, it's the torture of lifting hairs until the blood while the rabbit shouts . A so beautiful soft and sexy wool coming from animal pain it's terrible because it's possible to get it simply in cut hairs like for wool sheeps or mohair goats (probably they don't do it because they loose some cm of hair)
Now I belive it's better to buy mohair sweater. Goat live in better condition as we know!

Salut. Je suis écœuré. Après la vidéo sur l'épilation dès lapins angora en Chine en 2013, voilà que se sont les éleveurs de mon pays, la France qui se font épinglé pour ses mêmes conditions d'épilation. Déjà, ses pauvres lapins passent leur vies dans dans de petits clapiers individuels et tous les 6 mois, ils passent à l'épilation jusqu'au sang dans les cris de douleur. Penser qu'une laine aussi belle,douce et sexy provient de la souffrance de ces animaux, me paraît intolérable. Tout cela apparement pour gagner en longueur par rapport à une tonte comme sur les moutons. Je pense qu'il vaut mieux acheter du mohair car en principe les chèvres qui en produisent vivent de meilleures conditions...
sexe,beauté,douceur

Angoramsterdam
Top Member
Top Member

Post by Angoramsterdam » Thu Sep 29, 2016 8:39 pm

You may want to wonder if the video shows reality. There is a lot of discussion in the world about fur too. PETA has made it very difficult for even the good manufacturers...
Whooooooaaaaaah!

Teddy
Super Member
Super Member

Post by Teddy » Tue Oct 11, 2016 7:31 pm

I am agree with you, xuodid2. No Animal should suffer for my fetish, or luck.
Its just like the softnes of fur.
I like it so verry mutch! But when i realized that they must die, only for their fur, so i cant enjoy it.
Maybe fur from sheeps is ok. Because they die not only for the fur, and they have had an good live.

Post Reply

4 posts • Page 1 of 1

Return to “Wool Fashion Forum”

Jump to
  • Melody O'Hair
  • ↳   Wool Fashion Forum
  • ↳   Market Place and eBay Plus - The Wool Version
  • ↳   Links and great old posts
  • The Fur Den
  • ↳   The Den's Index Page
  • Home Board index
  • All times are UTC+01:00